«Все,
що знаходиться у взаємному зв’язку,
повинно викладатися у такому ж зв’язку»
Я. А. Коменський
Ці
слова видатного педагога
Я.А.Коменського набули ще
більшої значущості сьогодні – в час бурхливого розвитку науки і виробництва, коли наука стає безпосередньою продуктивною
силою. Знання з
різноманітних галузей тепер не ізольовані, не уособлені. Вони стають
найбільш дієвими при врахуванні зв’язку між науками.
Зв'язок
між навчальними предметами
є відображенням зв’язків
між відповідними науками, кожна з яких у своїй галузі вивчає єдиний,
об’єктивно існуючий матеріальний світ.
У цьому разі
здійснення зв’язків між предметами відіграє
важливу роль у гармонічному розвитку
учнів, у створенні в них цілісного, наукового світогляду,
формуванні їх життєвих компетенцій.
При здійсненні міжпредметних зв’язків в учнів
розширюється кругозір, розвивається логічне мислення, активізується увага,
зростає зацікавленість до предметів, що
вивчаються. Міжпредметні
зв’язки забезпечують поглиблене вивчення теоретичного
матеріалу і формування
в учнів узагальнених наукових понять,
допомагають їм застосовувати здобуті
знання на практиці, сприяють
виробленню вміння знаходити
загальні закономірності і відмінності
при розгляді різноманітних
процесів. Все це
підвищує ефективність навчального процесу.
Питання
реалізації міжпредметних зв’язків
надто важливі, тому
вони повинні бути предметом
постійної уваги вчителів

Немає коментарів:
Дописати коментар